
BÍLÉ VÁNOCE LUCIE BÍLÉ II.
BÍLÉ VÁNOCE LUCIE BÍLÉ IIPrichádzajú na Slovensko!Orchester a zbor Petra MaláskaLucie Bílá patrí už
Dubnica nad Váhom
„Len z jedného prameňa treba čerpať opäť a znova: z Johanna Sebastiana Bacha.“ Tieto slová pochádzajú od skladateľa Roberta Schumanna, ktorý v 19. storočí medzi prvými ocenil poetickosť v tvorbe génia nemeckej barokovej hudby a platia dodnes. Na festivale Dni starej hudby zaznejú Bachove flautové sonáty a tvorba pre sólové čembalo v interpretácii renomovaného špecialistu na historicky poučenú interpretáciu Ewalda Demeyera a českej hráčky na barokovej priečnej flaute Radky Kubínovej. Belgický umelec, aktívny aj ako muzikológ, bude v rámci festivalu viesť 14. a 15. júna tiež majstrovské kurzy zamerané na klávesovú hudbu 18. storočia.
Účinkuje:
Ewald Demeyere, čembalo
hosť: Radka Kubínová, traverso
Johann Sebastian Bach (1685 – 1750): Fantázia a fúga a mol, BWV 904
J. S. (?) Bach (?): Sonáta pre flautu a obligátne čembalo g mol, BWV 1020/H. 542.5
Johann Sebastian Bach: Francúzska suita č. 5 G dur, BWV 816
Johann Sebastian Bach: Sonáta pre flautu a obligátne čembalo h mol, BWV 1030
Ewald Demeyere(čembalo) – belgický čembalista a improvizátor je presvedčený, že sprostredkovanie emocionálneho obsahu diela v duchu historicky poučenej interpretácie je najdôležitejšou úlohou interpreta. Ako sólista sa špecializuje na nemeckú a francúzsku hudbu 18. storočia, zvlášť na tvorbu J. S. Bacha a jeho synov. V komornej hudbe spolupracuje s flautistom Bartholdom Kuijkenom a hobojistkou Vinciane Baudhinovou. V roku 2007 založil súbor Bach Concentus, s ktorým nahral CD Johann Bernhard Bach & Georg Philipp Telemann – Overtures (Accent), „O Woe! O Woe! My Canary is dead“ – Secular Cantatas & Overtures (D. Mields, soprán; Accent), Symphonies by the Bach Sons (Accent; Choc de Classica) a Les Nations – Overtures & Oboe Concertos (V. Baudhuinová, hoboj). E. Demeyere sa podieľal na stovkách nahrávok. Aktívny je aj ako hudobný teoretik. Je autorom knihy Johann Sebastian Bach’s Art of Fugue – Performance Practice Based on German Eighteenth-Century Theory (Leuven University Press, 2013) a viacerých článkov: On Fedele Fenaroli’s Pedagogy: An Update (Eighteenth-Century Music 15/2, Cambridge University Press, 2018), Yet Another Galant Schema: The Dominant Pedal Accompanied by a Chromatic Descent (Eighteenth-Century Music 19/2, Cambridge University Press, 2022). V roku 2018 zvíťazil v kompozičnej súťaži CPEB: CW Counterpoint Contest s čembalovou skladbou Ricercar a 5. Pôsobil v porotách interpretačných súťaží Paola Bernardi International Harpsichord Competition (2013) a Telemann Wettbewerb International Chamber Music Competition (2019). Ewald Demeyere je špecialistom na partimenti, v tejto oblasti publikoval okrem zmienených článkov aj kritické vydania Parmského rukopisu a Metodo per bene accompagnare, ktorého autorom je Fedele Fenaroli. Svoje texty uverejňuje na stránke essaysonmusic.com. Pôsobí ako vedúci Oddelenia starej hudby a profesor čembalovej hry, harmónie, bassa continua, hry partimenti a historickej improvizácie na Institut Supérieur Royal de Musique et de Pédagogie (IMEP) v Namure, vyučuje tiež na Kráľovskom konzervatóriu v Antverpách.
RADKA Kubínová(traverso) – po absolvovaní Konzervatória v Pardubiciach v roku 2005 pokračovala na Ostravskej univerzite, kde v roku 2010 získala magisterský titul. Ešte počas štúdia v Ostrave odišla zbierať zahraničné skúsenosti do Francúzska, kde medzi jej pedagógov patrili Delphine Leroy, François Nicolet a Gionata Sgambaro. Štúdium vo Francúzsku zavŕšila diplomom DEM. V štúdiu historických fláut pokračovala na Koninklijk Conservatoirum v Haagu pod vedením Bartholda Kuijkena. Absolvovala interpretačné kurzy u P. Galloisa, C. Novak, V. Lucasy, F. Theunsa, J. Ostrého. Zúčastnila sa súťaží ako Concertino Praga, Pražská jar či Duškova súťaž hudobnej mládeže, na ktorej obdržala so svojim triom roku 2000 2. cenu. Predstavila sa na festivale Les nocturnes du Mont saint Michel. Spolupracovala so súbormi Lutherse Bach Ensemble, L´Arco Sonoro, The Bach Choir and Orchestra of the Netherlands, Consort for 18th century harmony, Le Concert d´Apollon, Musica aeterna, Collegium Marianum, Le plaisir de la musique, Collegium 1704, Wroclawska Orchestra Barokowa a Orkestra Historiczna Katowice, Bremer Barockorchester. Pedagogicky pôsobí na Cirkevnom konzervatóriu v Bratislave. V rokoch 2015 – 2017 vyučovala hru na traverso v rámci svojho doktorandského štúdia na Fakulte umení Ostravskej univerzity v Ostrave a v akademickom roku 2019 – 2020 pôsobila ako asistent hry na traverso na Janáčkovej akadémii múzických umení v Brne.
Vstupné 10 Eur / zľavnené 8 Eur
Vstupenky sú dostupné v sieti Ticketportal alebo hodinu pred koncertom v mieste jeho konania.
Partnerom podujatia je Bratislavské kultúrne a informačné stredisko.
BÍLÉ VÁNOCE LUCIE BÍLÉ IIPrichádzajú na Slovensko!Orchester a zbor Petra MaláskaLucie Bílá patrí už
JEDEN Z NAJVÝZNAMNEJŠÍCH ČESKÝCH ROCKOVÝCH GITARISTOV MICHAL PAVLÍČEK VYSTÚPI SO SVOJIM TRIOM V BRAT
Nachystaj sa!! Do Bratislavy sa vracia zlomocná GOPNIK PARTY a ukrajinsko-slovenská organizovaná sku